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Adolfo Gandin Ocampo : LA VERDAD ESTOY CANSADO DE LOS QUE SE DICEN INVESTIGADORES Y SON UNOS FLOR DE.......
Enviado por agandin el 18/10/2009 20:20:00 (1094 Lecturas)

Es duro ser investigador de fenomenos anomalos,es duro poder llegar a conclusiones lo mas certeras para no engañar a las personas comunes y tenerlas bien informadas,es duro el mantener una equidad y raciocinio correctos todo el tiempo cuando un caso se desboca y corre por el youtube como la GRAN NOTICIA y uno sabe a los treinta segundos que es un FAKE o un HOAX y sale a desmentirlo aunque el que tiro primero sea unos de los "INVESTIGADORES MAS AFAMADOS",es duro todo en el camino de un investigador serio y dedicado con los pies embarrados y gripe de 40 grados,es duro......
Pero la verdad hoy me di cuenta que es mas duro el tener alrededor miles de INVESTIGADORES DE PAPEL,investitruchos que aunque a la larga se desacreditan solos y desaparecen unos dias para continuar embarrando cuanta cancha puedan jugar,disculpenme el exhabrupto pero la verdad estos HASTIADO de tanta inoperancia barata que solo sirve para jorobar a aquellos que trabajamos seriamente....y eso que no meto a los que comenzaron siendo muy buenos y la fama de 5 minutos o los pesos ganados en una conferencia los han convertido en algo peor que los primeros...
Vuelvo a decirles disculpen el exhabrupto,ya que mi intencion primaria era descargarme y colocar una nota que va a continuacion con una pequeña traduccion al español y recalcado subrrayado y cambio de letra lo importante,para demostrar como con poco se sabe mucho
Aqui les entrego la ley modificada aplicada a la NASA de 1958 se las recomiendo leerla...
Un saludo cordial a todos
ADOLFO GANDIN OCAMPO
UNIFAGRUPO

[color=000000]Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio de la Ley de 1958 (enmendada)

"Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio de la Ley de 1958," Ley Pública # 85-568, 72 Stat., 426. Firmado por el Presidente el 29 de julio de 1958, el Grupo de Registro 255, National Archives and Records Administration, Washington, DC, disponible en la NASA históricos Colección de Referencia, la historia de Office, sede de la NASA, Washington, DC

Aeronáutica y Espacial Nacional Acta de 1958, modificada

Para disponer de la investigación de los problemas de vuelo dentro y fuera de la atmósfera de la Tierra, y para otros fines.

Que sea promulgado por el Senado y la Cámara de Representantes de los Estados Unidos de América reunidos en Congreso,

TÍTULO I-BREVE TÍTULO, DE DECLARACIÓN DE POLÍTICA Y DEFINICIONES TÍTULO CORTO

Sec. 101. Esta Ley podrá ser citada como la "Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio de la Ley de 1958."

DECLARACIÓN DE POLÍTICA Y OBJETIVOS

Sec. 102. (a) El Congreso declara que es la política de los Estados Unidos de que las actividades en el espacio deben ser dedicadas a fines pacíficos para el beneficio de toda la humanidad.

(b) El Congreso declara que el bienestar general y la seguridad de los Estados Unidos requieren que la prestación adecuada de hacer las actividades aeronáuticas y espaciales. El Congreso declara además que estas actividades estará a cargo de, y estará dirigida por una agencia civil ejercer un control sobre las actividades de aeronáutica y espacio, patrocinado por los Estados Unidos,
salvo que las actividades propias o asociadas principalmente con el desarrollo de sistemas de armas, operaciones militares, o la defensa de los Estados Unidos (incluyendo la investigación y desarrollo necesarias para hacer efectiva prestación de la defensa de los Estados Unidos) será responsabilidad de, y estará dirigida por el Departamento de Defensa, y que la determinación a las que dicha agencia tiene la responsabilidad y la dirección de cualquiera de esas actividades serán realizadas por el Presidente de conformidad con la sección 201 (e).

(c) El Congreso declara que el bienestar general de los Estados Unidos exige que la Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio (según lo establecido en el título II de esta Ley) buscar y fomentar en la medida de lo posible el máximo uso comercial del espacio 1.

(d) de la aeronáutica y las actividades espaciales de los Estados Unidos se llevará a cabo a fin de contribuir materialmente a una o más de los siguientes objetivos:

(1) La expansión del conocimiento humano de la Tierra y 2 de los fenómenos en la atmósfera y el espacio;

(2) La mejora de la utilidad, rendimiento, velocidad, seguridad y eficacia de la aeronáutica y vehículos espaciales;

(3) El desarrollo y funcionamiento de los vehículos capaces de transportar los instrumentos, equipo, suministros, y los organismos vivos a través del espacio;

(4) El establecimiento de estudios de largo alcance de los posibles beneficios que pueden obtenerse de las oportunidades para, y los problemas que plantea la utilización de la aeronáutica y las actividades espaciales con fines pacíficos y científicos;

(5) La preservación de la función de los Estados Unidos como líder en la aeronáutica y la ciencia y la tecnología espaciales y su aplicación a la realización de actividades con fines pacíficos dentro y fuera de la atmósfera;

(6) La puesta a disposición de los organismos directamente relacionados con la defensa nacional de los descubrimientos que tienen valor militar o de importancia, y la presentación por tales organismos, a la agencia civil creada para dirigir y controlar las actividades no militares, aeronáutica y espacio, de la información como a los descubrimientos tienen un valor o importancia a esa agencia;

(7) Cooperación de los Estados Unidos con otras naciones y grupos de naciones en el trabajo realizado de conformidad con esta Ley y en la aplicación pacífica de los resultados de las mismas, y

(8) La utilización más eficaz de los recursos de ingeniería y científicas de los Estados Unidos, con la estrecha cooperación entre todos los organismos interesados de los Estados Unidos con el fin de evitar la duplicación innecesaria de esfuerzos, las instalaciones y equipos.

(e) El Congreso declara que el bienestar general de los Estados Unidos exige que la competencia única en los sistemas científicos y de ingeniería de la Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio también dirigirse hacia la investigación de sistemas de propulsión en tierra y el desarrollo. desarrollo se llevará a cabo con el fin de contribuir a los objetivos de desarrollo de la energía y petróleo-los sistemas de propulsión de la conservación de suelo y de minimizar la degradación ambiental causada por dichos sistemas. 3

(f) El Congreso declara que el bienestar general de los Estados Unidos exige que la competencia única en los sistemas científicos y de ingeniería de la Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio de estar dirigidas hacia el desarrollo de avanzados sistemas de propulsión de automóviles. El desarrollo se llevará a cabo a fin de contribuir a la consecución de los fines establecidos en la sección 302 (b) de la Investigación de Propulsión Automoción y Ley de Desarrollo de 1978 4.

(g) El Congreso declara que el bienestar general de los Estados Unidos requiere que la competencia única de la Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio de la ciencia y la ingeniería de sistemas se dirigen a ayudar en la investigación de bioingeniería, el desarrollo, y programas de demostración destinado a aliviar y reducir al mínimo el efectos de la discapacidad 5.

(h) es el propósito de la presente ley para llevar a cabo y efectuar las políticas declaradas en los incisos (a), (b), (c), (d), (e), (f) y (g).

DEFINICIONES

Sec. 103. Tal como se utilizan en esta Ley --

(1) el término "aeronáutica y las actividades espaciales" significa (a) la investigación, y la solución de los problemas de vuelo dentro y fuera de la atmósfera de la Tierra, (b) el desarrollo, construcción, pruebas y operación con fines de investigación de aeronáutica y vehículos espaciales; (c) la operación de un sistema de transporte espacial incluido el transbordador espacial, las etapas superiores, las plataformas espaciales y equipos relacionados, 6 y (D) otras actividades que puedan ser necesarios para la exploración del espacio, y

(2) el término "aeronáutica y vehículos espaciales": las aeronaves, misiles, satélites y vehículos espaciales, tripulados y no tripulados, junto con el equipo, los dispositivos, componentes y partes.

TÍTULO II - DE LA COORDINACIÓN DE LAS ACTIVIDADES Aeronáutica y Espacial Nacional de Aeronáutica y Consejo de Espacio

[SEC. 201. (a) Se establece, en la Oficina Ejecutiva del Presidente, la Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio del Consejo ...] 7

Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio de

Sec. 202. 8 (a) Se crea la Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio (en lo sucesivo denominado "Administración"). La Administración estará dirigida por un administrador, que será nombrado de la vida civil por el Presidente por y con el consejo y consentimiento del Senado. Bajo la supervisión y dirección del Presidente, el Administrador será responsable del ejercicio de todos los poderes y el cumplimiento de los deberes de la Administración, y tendrá autoridad y control sobre todo el personal y las actividades de la misma.

(b) Se establece en la Administración a un Administrador Adjunto, que será nombrado de la vida civil por el Presidente por y con el consejo y consentimiento del Senado y cumplirá las funciones y ejercerá las atribuciones que el administrador pueda prescribir. El Administrador Adjunto actuará, y el ejercicio de las competencias de, el Administrador durante su ausencia o incapacidad.

(c) El Administrador y el Administrador Adjunto se abstendrán de participar en cualquier otro negocio, la vocación, o de empleo, al tiempo que actúa como tal.

FUNCIONES DE LA ADMINISTRACIÓN

Sec. 203. (a) La Administración, a fin de llevar a cabo el propósito de esta Ley, se --

(1) planificar, dirigir y realizar actividades de aeronáutica y espacio;

(2) ordenar a la participación de la comunidad científica en la planificación de las mediciones científicas y observaciones que se hicieron a través del uso de la aeronáutica y vehículos espaciales, y la conducta o los arreglos para la realización de mediciones y observaciones, y

(3) proporcionar la más amplia difusión posible y oportuno de información sobre sus actividades y sus resultados.

(b) (1) La Administración, en la medida de los fondos, iniciar, apoyar y llevar a cabo dicha investigación, desarrollo, demostración y otras actividades relacionadas con tecnologías de propulsión de tierra como las previstas en los artículos 4 a 10 de la eléctricos y vehículos híbridos de Investigación, Desarrollo y Demostración de la ley de 1976 9.

(2) La Administración deberá iniciar, apoyar y llevar a cabo dicha investigación, desarrollo, demostraciones y otras actividades relacionadas con calefacción solar y las tecnologías de refrigeración (en la medida en que los fondos se asignan los mismos) como las previstas en los artículos 5, 6, y 9 de la calefacción y refrigeración solar de demostración de la Ley de 1974. 10

(c) En el desempeño de sus funciones, la Administración está autorizada --

(1) a hacer, promulgar, la emisión, derogar, y modificar las normas y reglamentos que rigen la manera de sus operaciones y el ejercicio de las facultades que le confiere la ley;

(2) Nombrar y fijar la remuneración de los funcionarios y empleados que sean necesarios para llevar a cabo tales funciones. Dichos funcionarios y empleados serán nombrados de conformidad con las leyes de servicio civil y la indemnización fijada de conformidad con la Ley de Clasificación de 1949, salvo que (A) en la medida en el Administrador considera tal acción necesaria para el desempeño de sus responsabilidades, puede nombrar a no más de cuatrocientos veinticinco de los científicos, de ingeniería y personal administrativo de la Administración sin tener en cuenta esas leyes, y podrá fijar la remuneración de ese personal no superior a la tasa más alta de grado 18 del Cuadro General de la Ley de Clasificación de 1949, modificada y 11 (B) en la medida en el Administrador considera tal acción necesario contratar especialmente calificados científicos y talento en ingeniería, se puede establecer el grado de entrada para científicos e ingenieros de servicio sin precedente en el Gobierno Federal a un nivel de hasta dos grados superior a la de grado previsto para ese personal en el marco del Programa General establecido por la Ley de Clasificación de 1949, y fijar su remuneración en consecuencia;

(3) para adquirir (mediante compra, arrendamiento, expropiación o cualquier otra), construir, mejorar, reparar, operar y mantener laboratorios de investigación y centros de pruebas y las instalaciones, alojamientos aeronáutica y vehículos espaciales, los cuartos y conexos para los empleados y dependientes de empleados de la Administración, y en los otros bienes muebles e inmuebles (incluidas las patentes), o cualquier interés en ello, que la Administración considere necesarios dentro y fuera del territorio continental de Estados Unidos, para adquirir por cesión o de otro modo, a través del Administrador de Servicios Generales, edificios o partes de edificios en el Distrito de Columbia para el uso de la Administración por un período que no exceda de diez años sin tener en cuenta la Ley de 3 de marzo de 1877 (40 USC 34), 12 para alquilarlo a otros, bienes muebles e inmuebles; para vender y otra forma disponer de bienes muebles e inmuebles (incluidas las patentes y los derechos en virtud del mismo), de conformidad con las disposiciones de la Propiedad Federal y Servicios Administrativos de 1949, según enmendada (40 USC 471 y ss.), y prestar por contrato o de otro modo para comedores y otras instalaciones necesarias para el bienestar de los empleados de la Administración en sus instalaciones y la compra y mantenimiento de equipos para ellas;

(4) a aceptar regalos o donaciones incondicionales de los servicios, dinero o bienes, regalos personales, o mixtas, tangibles o intangibles; real.

(5), sin relación con la sección 3648 de los Estatutos Revisados, modificada (31 USC 529), a establecer y realizar estos contratos, arrendamientos, acuerdos de cooperación, u otras transacciones que sean necesarias en el desempeño de su labor y sobre las términos que estime apropiado, con cualquier organismo o instrumento de los Estados Unidos, o con cualquier Estado, Territorio o posesión, o cualquier subdivisión política del mismo, o con cualquier persona, empresa, asociación, corporación o institución educativa. En la medida de lo posible y compatible con el logro de los propósitos de esta Ley, dichos contratos, arrendamientos, convenios y otras transacciones serán asignados por el administrador de una manera que permita a las pequeñas empresas se refiere a participar de manera equitativa y proporcional en el realización de la labor de la Administración;

(6) de usar, con su consentimiento, los servicios, equipo, personal y servicios de las agencias federales y otros con o sin reembolso, y sobre una base similar a cooperar con otros organismos públicos y privados y los instrumentos en el uso de los servicios, equipos e instalaciones. Cada departamento y organismo del Gobierno Federal deberá cooperar plenamente con la Administración en la toma de sus servicios, equipo, personal e instalaciones a disposición de la Administración, y cualquier departamento o agencia está autorizada, no obstante cualquier otra disposición de la ley, transferir o a recibir de la Administración, sin reembolso, aeronáutica y vehículos espaciales, y suministros y otros equipos de suministros administrativos o el equipo;

(7) para designar los comités de asesoramiento que puedan ser apropiadas para fines de consulta y asesoramiento a la Administración en el desempeño de sus funciones;

(8) a establecer, dentro de las oficinas de la Administración y procedimientos que pueden ser apropiadas para prever la mayor coordinación posible de las actividades previstas en esta Ley relacionadas con actividades científicas y otros están realizando en otros organismos públicos y privados y organizaciones;

(9) para obtener servicios de lo autorizado por la sección 3109 del título 5, Código de Estados Unidos no, pero al ritmo de los particulares a exceder de la tasa equivalente a la tasa de dietas para GS-18 13;

(10) Cuando sea determinada por el Administrador de ser necesario, y sin perjuicio de las investigaciones de seguridad, como se puede determinar que se proceda, a emplear a extranjeros sin tener en cuenta las disposiciones legales que prohíben el pago de indemnizaciones a los extranjeros;

(11) para proveer de concesión, sin tener en cuenta el artículo 321 de la Ley de 30 de junio de 1932 (47 Stat. 412; 40 USC 303B), en los términos que el Administrador, considera que son apropiadas y necesarias para proteger la concesionario contra la pérdida de su inversión en la propiedad (aunque no prevé beneficios) resultantes de los actos discrecionales de la Administración y las decisiones, para la construcción, mantenimiento y operación de todo tipo de instalaciones y equipos para los visitantes a las instalaciones de varias de la Administración y, en relación con ellas, prestación de servicios inherentes a la difusión de información sobre sus actividades a los visitantes, sin cargo o con un costo razonable para ello (con dicha autoridad, siendo, además, a cualquier otra autoridad que la Administración puede tener que proporcionar las instalaciones, equipos y los servicios para los visitantes a sus instalaciones). Un acuerdo de concesión en virtud del presente apartado podrán ser negociado con cualquier proponente calificado tras la debida consideración de todas las propuestas recibidas después de un aviso público razonable de la intención de contrato. El concesionario será una oportunidad razonable de obtener un beneficio acorde con el capital invertido y las obligaciones asumidas, y la contraprestación pagada por él para la concesión se basa en el valor probable de esa oportunidad y no en la maximización de los ingresos a los Estados Unidos . Cada acuerdo de concesión se deben especificar la manera en que el concesionario de los registros se van a mantener, y le facilitará el acceso a cualquier de estos registros por la Administración y la Contraloría General de los Estados Unidos por un período de cinco años después del cierre del ejercicio social a los que se refieren dichos registros. Un concesionario puede conceder un interés sin desplazamiento, que consiste en todos los incidentes de la propiedad, excepto el título legal (que recaerá en los Estados Unidos), en cualquier estructura, fixture, que construye o mejora o localiza en tierras de propiedad de los Estados Unidos y, con la aprobación de la Administración, el interés de desplazamiento podrán ser cedidos, transferidos, gravados o enajenados por él, y, salvo disposición contractual en contrario, no se extinguirá por la expiración o rescisión de la concesión y no se puede tomar para uso público sin una justa indemnización; 14

(12) con la aprobación del Presidente, para entrar en acuerdos de cooperación en virtud del cual los miembros del Ejército, Armada, Fuerza Aérea y la Infantería de Marina puede ser detallado por el Secretario adecuado para los servicios en el desempeño de funciones en virtud de esta ley a la misma medida como la de que pudieran ser legalmente asignados en el Departamento de Defensa;

(13) (a) examinar, evaluar, ajustar, determinar, liquidar y pagar, en nombre de los Estados Unidos, en la plena satisfacción de ésta, cualquier reclamación de 25.000 dólares

15 o menos en contra de los Estados Unidos por lesiones corporales, muerte, daño o pérdida de bienes muebles o inmuebles resultantes de la realización de las funciones de la Administración como se especifica en el inciso (a) de esta sección en la que dicha reclamación se presenta a la Administración de escrito dentro de dos años después del accidente o incidente, de los cuales la aparición del crédito, y (b) si la Administración considera que la reclamación de más de 25.000 dólares es meritorio y de otro modo se refiere el presente párrafo, a denunciar los hechos y circunstancias del mismo a la Contraloría General de lo dispuesto en 31 USC 1304 16 y [14] Repealed.17Sec. 204. [Civil y militar de Comité de Enlace] suprimido 18

[SEC. 204 estuvo en funcionamiento hasta que fue eliminado en 1965 por el Plan de Reorganización N º 4.]

Civil-militar COMITÉ DE ENLACE

Sec. 204 (a) Habrá un civil-militar integrado por el Comité de Enlace --


(1) un Presidente, que será el jefe del mismo y que será nombrado por el Presidente, actuará en el placer del Presidente, y percibir una indemnización (en la forma prevista en el inciso (d)), a razón de 20.000 dólares por año;

(2) uno o más representantes del Departamento de Defensa, y uno o más representantes de cada uno de los departamentos del Ejército, Armada y Fuerza Aérea, que se le asigne el Secretario de Defensa para servir en el Comité, sin compensación adicional; y

(3) representantes de la Administración, que será asignado por el administrador para servir en el Comité, sin compensación adicional, en número igual al número de representantes asignados a servir en el Comité en virtud del párrafo (2).

(b) La Administración y el Departamento de Defensa, a través del Comité de Enlace, asesorará y consultarse mutuamente sobre todos los asuntos en sus respectivas jurisdicciones en relación con las actividades de aeronáutica y espacio y se mantendrán plena y puntualmente informados con respecto a dichas actividades .

(c) Si el Secretario de Defensa llega a la conclusión de que toda solicitud, la acción, la acción propuesta, o falta de acción por parte del Administrador es contraria a las responsabilidades del Departamento de Defensa, o el Administrador de la conclusión de que cualquier solicitud, acción o acción propuesta, o falta de acción por parte del Departamento de Defensa es adverso a las responsabilidades de la Administración, y el Administrador y el Secretario de Defensa no son capaces de llegar a un acuerdo sobre la materia, ya sea el Administrador o el Secretario de Defensa podrá remitir el asunto al Presidente por su decisión (que será definitivo) según lo dispuesto en la sección 201 (e).


(d) Sin perjuicio de las disposiciones de cualquier otra ley, ningún funcionario activo o en retiro del Ejército, Armada o Fuerza Aérea puede servir como Presidente de la Comisión de Enlace, sin perjuicio de su condición de activo o en retiro como tal oficial. La compensación recibida por un agente o funcionario de los servicios prestados como Presidente del Comité de Enlace será igual a la cantidad (en su caso) por el que la compensación establecida por el inciso (a) (1) para el Presidente sea superior a su remuneración y las prestaciones (incluidos los especiales y la paga de incentivos) como oficial activo, o su pago se retiró.

COOPERACIÓN INTERNACIONAL

Sec. 205. La Administración, bajo la orientación de la política exterior del Presidente, podrán participar en un programa de cooperación internacional en la labor realizada de conformidad con esta Ley, y en la aplicación pacífica de los resultados de las mismas, de conformidad con los acuerdos realizados por el Presidente con el consejo y consentimiento del Senado 19.

INFORMES AL CONGRESO

Sec. 206. (a) El Presidente remitirá al Congreso en enero de cada año, un informe, que deberá incluir (1) una descripción completa de las actividades programadas y los logros de todos los organismos de los Estados Unidos en el campo de la aeronáutica y el espacio de las actividades realizadas durante el año natural anterior, y (2) una evaluación de las actividades y logros en términos de la consecución de, o el fracaso para alcanzar los objetivos descritos en la sección 102 (c) de esta ley. *

(b) Los informes realizados en virtud del presente artículo deberá contener las recomendaciones para una legislación adicional como el Administrador o el Presidente estime necesario o conveniente para el logro de los objetivos descritos en la sección 102 (c) de esta ley. *

(c) No existe información que ha sido clasificado por razones de seguridad nacional se incluirán en los informes realizados en esta sección, salvo que dicha información ha sido desclasificados por, o en virtud de autorización dada por el Presidente 20.

ELIMINACIÓN DEL EXCESO DE LA TIERRA

Sec. 207. No obstante lo dispuesto en esta o cualquier otra ley, la Administración no puede informar a una agencia de eliminación de residuos en exceso a las necesidades de la Administración de los terrenos por un valor estimado en exceso de $ 50,000 que es propiedad de los Estados Unidos y bajo la jurisdicción y el control de la Administración, a menos que (a) un período de treinta días ha pasado después de la recepción por el Presidente y el Comité de Ciencia y Astronáutica de la Cámara de Representantes y el Presidente y el Comité de Aeronáutica y Ciencias de Espacios de la 21 del Senado un informe por el Administrador o su designado que contiene una declaración total y completa de la acción que se proponga adoptar y los hechos y circunstancias invocadas en apoyo de tal acción, o (b) cada uno de estos comités antes de la expiración de dicho período ha transmitido al Administrador aviso por escrito a los efectos de que dicha comisión no tiene ninguna objeción a la propuesta de la acción de la 22.

DONACIONES DE ESPACIO transbordador espacial 23

Sec. 208. (a) El Administrador podrá aceptar regalos y donaciones de los servicios, el dinero, y de inmuebles, bienes personales, materiales, e inmateriales, y el uso de tales regalos y donaciones para la construcción de una lanzadera espacial.

(b) (1) La autoridad del Administrador de aceptar regalos o donaciones de conformidad con el inciso (a) de esta sección terminará cinco años después de la fecha de la promulgación de esta sección.

(2) Todos los regalos y donaciones aceptados por el Administrador de conformidad con el inciso (a) de esta sección que no sean necesarios para la construcción de una lanzadera espacial será utilizada por el Administrador para un propósito apropiado --

(A) en homenaje a la abnegada tripulación del transbordador espacial Challenger, y

(B) en cumplimiento de la exploración del espacio.

(c) El nombre de una lanzadera espacial construido en su totalidad o en parte, con regalos o donaciones cuya aceptación y uso estén autorizados por el inciso (a) de esta sección serán seleccionados por el Administrador de entre las sugerencias presentadas por los estudiantes de primaria y secundaria las escuelas.

TÍTULO III - VARIOS

Comité Consultivo Nacional para la Aeronáutica

Sec. 301. (a) El Comité Consultivo Nacional para la Aeronáutica, en la fecha efectiva de esta sección, dejará de existir. En esa fecha todas las funciones, atribuciones, deberes y obligaciones, y todos los bienes muebles e inmuebles, personal (que no sean miembros de la Comisión), los fondos y los registros de esa organización, se transferirá a la Administración.

(b) la sección 2302 del Título 10 del Código de Estados Unidos se modifica suprimiendo "o el Secretario Ejecutivo de la Comi sión Nacional Asesora para la Aeronáutica". e insertando en su lugar "o el Administrador de la Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio.", y la sección 2303 del título 10 se modifica como tachando "de la Comisión Consultiva Nacional de Aeronáutica." e insertando en su lugar "La Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio. "

(c) La sección primera de la Ley de 26 de agosto de 1950 (5 USC 22-1), 24 es modificado al eliminar "el Director de la Comisión Nacional Asesora para la aeronáutica" e insertando en su lugar, "el Administrador de la Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio ", y suprimiendo" o del Comité Consultivo Nacional para la Aeronáutica ", y insertando en su lugar" o Nacional de Aeronáutica y del Espacio ".

(d) El túnel de viento Unitaria Plan Acta de 1949 (50 USC 511-515) es modificada (1) tachando "El Comité Nacional Consultivo para la náutica Aero (en lo sucesivo denominado el" Comité ")" e insertando en su lugar "El Administrador de la Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio Admin tración (en lo sucesivo denominado el ') Administrador"; (2) tachando "Comité" o "Comité" cada vez que aparezca e insertando en su lugar "Administrador" y "administrador de ", respectivamente, y (3) al ponchar a" su "dondequiera que aparezca e insertando en su lugar," su ".

(e) Esta sección entrará en vigor noventa días después de la fecha de la promulgación de esta Ley, o en cualquier otra fecha anterior en que el Administrador deberá determinar y anunciar mediante una proclama publicada en el Registro Federal, que la Administración se ha organizado y es dispuesto a cumplir con los deberes y ejercer las facultades que le confiere la presente ley. 25

TRANSFERENCIA DE FUNCIONES AFINES

Sec. 302. (a) Con sujeción a las disposiciones de esta sección, el Presidente, por un período de cuatro años después de la fecha de promulgación de esta Ley, podrá transferir a cualquiera de las funciones de la Administración (incluidas las facultades, funciones, actividades, instalaciones, y partes de las funciones ) de cualquier otro departamento o agencia de los Estados Unidos o de cualquier funcionario o entidad de organización del mismo, que se refieren principalmente a las funciones, facultades y deberes de la administración según lo prescrito por el artículo 203 de esta ley. En relación con este tipo de transferencia, el Presidente podrá, en virtud de esta sección o la autoridad de aplicación de las demás, prevé la transferencia adecuada de los registros, bienes, personal civil, y los fondos 26.

(b) siempre que dicha transferencia se realiza antes de 1 de enero 1959, el Presidente remitirá al Presidente de la Cámara de Representantes y el Presidente pro tempore del Senado un informe detallado y completo sobre la naturaleza y efecto de tal transferencia.

(c) Después del 31 de diciembre 1958, ninguna transferencia se efectuará en esta sección hasta que (1) un informe detallado y completo sobre la naturaleza y efecto de la transferencia propuesta haya sido transmitido por el Presidente del Congreso, y (2) la primer período de sesenta días naturales del período de sesiones ordinarias del Congreso después de la fecha de recepción de dicho informe por el Congreso haya vencido sin que la adopción por el Congreso de una resolución concurrente que acredite que el Congreso no está a favor de esa transferencia. 27

ACCESO A LA INFORMACIÓN

Sec. 303. La información obtenida o desarrollada por el Administrador en el ejercicio de sus funciones en virtud de esta ley se pondrá a disposición del público; excepto (a) la información autorizada o requerida por la ley federal para no ser transmitidos, y (B) la información clasificada para proteger la seguridad nacional Disponiéndose, que nada en la presente Ley deberá autorizar la reteniendo la información por el Administrador de los comités debidamente autorizado del Congreso.

SEGURIDAD

Sec. 304. (a) El Administrador establecerá los requisitos de seguridad, restricciones y garantías que estime necesarias en interés de la seguridad nacional. El Administrador podrá acordar con la Oficina de Administración de Personal para la realización de una garantía u otro personal de investigaciones de funcionarios de la Administración, los empleados y consultores, y sus contratistas y subcontratistas y sus funcionarios y empleados, actuales o potenciales, que estime pertinentes; y si tal investigación se desarrolla todos los datos que reflejan que el individuo que es objeto del mismo es de dudosa lealtad, la cuestión se remitió a la Oficina Federal de Investigación para la realización de una investigación de campo completo, cuyos resultados se presentarán a la Administrador.

(b) La Comisión de Energía Atómica de 28 de mayo autorizar a cualquiera de sus empleados, o empleados de cualquier contratista, posible contratista, concesionario o licenciatario prospectivo de la Comisión de Energía Atómica o de cualquier otra persona autorizada para tener acceso a información restringida por la Comisión de Energía Atómica en la subsección 145b de la Ley de Energía Atómica de 1954 (42 USC 2165 (b)), para permitir que cualquier miembro, funcionario o empleado del Consejo, o el administrador, o cualquier funcionario, empleado, miembro de un comité consultivo, el contratista , subcontratista, o funcionario o empleado de un contratista o subcontratista de la Administración, a tener acceso a información restringida en relación con las actividades espaciales y aeronáuticas que se requiere en el desempeño de sus funciones y certificadas por el Consejo o el Administrador, según sea el caso Puede ser, pero sólo si (1), el Consejo o el Administrador o la persona designada del mismo ha decidido, de conformidad con los procedimientos establecidos en el personal de seguridad y las normas del Consejo de Administración o, que dicho individuo que permite tener acceso a dicha información restringida no ponga en peligro la comunes de defensa y seguridad, y (2) el Consejo o su administrador o su designado considera que el personal de establecimientos publicados y otros procedimientos de seguridad y las normas del Consejo o de la Administración son adecuados y razonables, de conformidad a las normas Dardos establecido por la Comisión de Energía Atómica en virtud de el artículo 145 de la Ley de Energía Atómica de 1954 (42 USC 2165). Cualquier concesión de acceso individual a restringir este tipo Dta en virtud del presente apartado podrán intercambiar esos datos con cualquier persona que (A) es un funcionario o empleado del Departamento de Defensa, o de cualquier departamento o agencia del mismo, o un miembro de las fuerzas armadas, o un contratista o subcontratista de cualquier tal salen ción, organismo o fuerza armada, o un funcionario o empleado de un contratista o subcontratista, y (B) ha sido autorizado a tener acceso a información restringida en virtud de las disposiciones del artículo 143 de la Atómica Ley de la Energía de 1954 (42 USC 2163).

(c) el capítulo 37 del título 18 del Código de Estados Unidos (con el título de espionaje y censura) es modificada por: --

(1) añadiendo al final del mismo la nueva sección siguiente:

"799. Violación de los reglamentos de Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio."

"Quien voluntariamente se violan, intento de violación, o conspirar para violar cualquier reglamento u orden promulgada por el Administrador de la Administración Nacional de Aeronáutica y del Espacio para la protección o seguridad de cualquier laboratorio, estación base o de otra institución, o parte del mismo, o los aviones, misiles, naves espaciales, o vehículo similar, o parte del mismo o de otros bienes o equipos en la custodia de la Administración, o de cualquier propiedad real o personal o equipo en la custodia de todos los contratistas en virtud de cualquier contrato celebrado con la Administración o cualquier subcontactor of any such contractor, shall be fined not more than $5,000, or imprisoned not more than one year, or both."

(2) adding at the end of the sectional analysis thereof the following new item:

"799. Violation of regulations of National Aeronautics and Space Administration."

(d) Section 1114 of title 18 of the United States Code is amended by inserting immediately before "while engaged in the performance of his official duties" the following: "or any officer or employee of the National Aeronautics and Space Administration directed to guard and protect property of the United States under the administration and control of the National Aeronautics and Space Administration".

(e) The Administrator may direct such of the officers and employees of the Administration as he deems necessary in the public interest, to carry firearms while in the conduct of their official duties. The Administrator may also authorize such of those employees of the contractors and subcon tactors of the Administration engaged in the protection of property owned by United States and located at facilities owned by or contracted to the United States as he deems necessary in the public interest, to carry firearms while in the conduct of their official duties.

PROPERTY RIGHTS IN INVENTIONS

Sec. 305. (a) Whenever any invention is made in the performance of any work under any contract of the Administration, and the Administrator determines that--

(1) the person who made the invention was employed or assigned to perform research, development, or exploration work and the invention is related to the work he was employed or assigned to perform, or that it was within the scope of his employment duties, whether or not it was made during working hours, or with a contribution by the Government of the use of Government facilities, equipment, materials, allocated funds, information proprietary to the Government, or services of Government employees during working hours; or

(2) the person who made the invention was not employed or assigned to perform research, development, or exploration work, but the invention is nevertheless related to the contract, or to the work or duties he was employed or assigned to perform, and was made during working hours, or with a contribution from the Government of the sort referred to in clause (1), such invention shall be the exclusive property of the United States, and if such invention is patentable a patent therefor shall be issued to the United States upon application made by the Administrator, unless the Adminis trator waives all or any part of the rights of the United States to such invention in conformity with the provisions of subsection (f) of this section.

(b) Each contract entered into by the Administrator with any party for the performance of any work shall contain effective provisions under which such party shall furnish promptly to the Administrator a written report containing full and complete technical information concerning any invention, discovery, improvement, or innovation which may be made in the performance of any such work.

(c) No patent may be issued to any applicant other than the Administrator for any invention which appears to the Commissioner of Patents to have significant utility in the conduct of aeronautical and space activities unless the applicant files with the Commissioner, with the application or within thirty days after request therefor by the Commissioner, a written statement executed under oath setting forth the full facts concerning the circumstances under which such invention was made and stating the relationship (if any) of such invention to the performance of any work under any contract of the Administration. Copies of each such statement and the application to which it relates shall be transmitted forthwith by the Commissioner to the Administrator.

(d) Upon any application as to which any such statement has been transmitted to the Administrator, the Commissioner may, if the invention is patentable, issue a patent to the applicant unless the Administrator, within ninety days after receipt of such application and statement, requests that such patent be issued to him on behalf of the United States. If, within such time, the Administrator files such a request with the Commissioner, the Commissioner shall transmit notice thereof to the applicant, and shall issue such patent to the Administrator unless the applicant within thirty days after receipt of such notice requests a hearing before a Board of Patent Interferences on the question whether the Administrator is entitled under this section to receive such patent. The Board may hear and determine, in accordance with rules and procedures established for interference cases, the question so presented, and its determination shall be subject to appeal by the applicant or by the Administrator to the United States Court of Appeals for the Federal Circuit 29 in accordance with procedures governing appeals from decisions of the Board of Patent Interferences in other proceedings.

(e) Whenever any patent has been issued to any applicant in conformity with subsection (d), and the Administrator thereafter has reason to believe that the statement filed by the applicant in connection therewith contained any false representation of any material fact, the Administrator within five years after the date of issuance of such patent may file with the Commissioner a request for the transfer to the Administrator of title to such patent on the records of the Commissioner. Notice of any such request shall be transmitted by the Commissioner to the owner of record of such patent, and title to such patent shall be so transferred to the Administrator unless within thirty days after receipt of such notice such owner of record requests a hearing before a Board of Patent Interferences on the question whether any such false representation was contained in such statement. Such question shall be heard and determined, and deter mination thereof shall be subject to review, in the manner prescribed by subsection (d) for questions arising thereunder. No request made by the Administrator under this subsection for the transfer of title to any patent, and no prosecution for the violation of any criminal statute, shall be barred by any failure of the Administrator to make a request under subsection (d) for the issuance of such patent to him, or by any notice previously given by the Administrator stating that he had no objection to the issuance of such patent to the applicant therefor.

(f) Under such regulations in conformity with this subsection as the Administrator shall prescribe, he may waive all or any part of the rights of the United States under this section with respect to any invention or class of inventions made or which may be made by any person or class of persons in the performance of any work required by any contract of the Adminis tration if the Administrator determines that the interests of the United States will be served thereby. Any such waiver may be made upon such terms and under such conditions as the Administrator shall determine to be required for the protection of the interests of the United States. Each such waiver made with respect to any invention shall be subject to the reserva tion by the Administrator of an irrevocable, nonexclusive, nontransferable, royalty-free license for the practice of such invention throughout the world by or on behalf of the United States or any foreign government pursuant to any treaty or agreement with the United States. Each proposal for any waiver under this subsection shall be referred to an Inventions and Contribution Board which shall be established by the Administrator within the Administration. Such Board shall accord to each interested party an opportunity for hearing, and shall transmit to the Administrator its findings of fact with respect to such proposal and its recommendations for action to be taken with respect thereto.

[(g)] deleted 30

(h) The Administrator is authorized to take all suitable and necessary steps to protect any invention or discovery to which he has title, and to require that contractors or persons who retain title to inventions or discoveries under this section protect the inventions or discoveries to which the Administration has or may acquire a license of use.

(i) The Administration shall be considered a defense agency of the United States for the purpose of chapter 17 of title 35 of the United States Code.

(j) As used in this section-

(1) the term "person" means any individual, partnership, corporation, association, institution, or other entity;

(2) the term "contract" means any actual or proposed contract, agreement, understanding, or other arrangement, and includes any assignment, substitution of parties, or subcontract executed or entered into thereunder; and

(3) the term "made", when used in relation to any invention, means the conception or first actual reduction to practice of such invention.

(k) Any object intended for launch, launched, or assembled in outer space shall be considered a vehicle for purpose of section 272 of title 35, United States Code [35 USC 272]. 31

(l) The use or manufacture of any patented invention incorporated in a space vehicle launched by the United States Government for a person other than the United States shall not be considered to be a use or manufacture by or for the United States within the meaning of section 1498(a) of title 28, United States Code (28 USC 1498(a)) unless the Administration gives an express authorization or consent for such use or manufacture. 32

CONTRIBUTIONS AWARDS

Sec. 306. (a) Subject to the provisions of this section, the Administrator is authorized, upon his own initiative or upon application of any person, to make a monetary award, in such amount and upon such terms as he shall determine to be warranted, to any person (as defined by section 305) for any scientific or technical contribution to the Administration which is determined by the Administrator to have significant value in the conduct of aeronautical and space activities. Each application made for any such award shall be referred to the Inventions and Contributions Board estab lished under section 305 of this Act. Such Board shall accord to each such applicant an opportunity for hearing upon such application, and shall trans mit to the Administrator its recommendation as to the terms of the award, if any, to be made to such applicant for such contribution. In determining the terms and conditions of any award the Administrator shall take into account--

(1) the value of the contribution to the United States;

(2) the aggregate amount of sums which have been expended by the applicant for the development of such contribution;

(3) the amount of any compensation (other than salary received for services rendered as an officer or employee of the Government) previously received by the applicant for or on account of the use of such contribution by the United States; and

(4) such other factors as the Administrator shall determine to be material.

(b) If more than one applicant under subsection (a) claims an interest in the same contribution, the Administrator shall ascertain and determine the respective interests of such applicants, and shall apportion any award to be made with respect to such contribution among such applicants in such proportions as he shall determine to be equitable. No award may be made under subsection (a) with respect to any contribution--Apportionment of award.

(1) unless the applicant surrenders, by such means as the Administrator shall determine to be effective, all claims which such applicant may have to receive any compensation (other than the award made under this section) for the use of such contribution or any element thereof at any time by or on behalf of United States, or by or on behalf of any foreign government pursuant to any treaty or agreement with the United States, within the United States or at any other place;

(2) in any amount exceeding $100,000, unless the Administrator has transmitted to the appropriate committees of the Congress a full and complete report concerning the amount and terms of, and the basis for, such proposed award, and thirty calendar days of regular session of the Congress have expired after receipt of such report by such committees.

DEFENSE OF CERTAIN MALPRACTICE AND NEGLIGENCE SUITS

Sec. 307. (a) The remedy against the United States provided by sections 1346(b) and 2672 of title 28, United States Code, for damages for personal injury, including death, caused by the negligent or wrongful act or omission of any physician, dentist, nurse, pharmacist, or paramedical or other supporting personnel (including medical and dental technicians, nursing assistants, and therapists) of the Administration in the performance of medical, dental, or related health care functions (including clinical studies and investigations) while acting within the scope of his duties or employ ment therein or therefor shall hereafter be exclusive of any other civil action or proceeding by reason of the same subject matter against such physician, dentist, nurse, pharmacist, or paramedical or other supporting personnel (or the estate of such person) whose act or omission gave rise to such action or proceeding.

(b) The Attorney General shall defend any civil action or proceeding brought in any court against any person referred to in subsection (a) of this section (or the estate of such person) for any such injury. Any such person against whom such civil action or proceeding is brought shall deliver within such time after date of service or knowledge of service as determined by the Attorney General, all process served upon such person or an attested true copy thereof to such person's immediate superior or to whomever was designated by the Administrator to receive such papers and such person shall promptly furnish copies of the pleading and process therein to the United States Attorney for the district embracing the place wherein the proceeding is brought to the Attorney General and to the Administrator.

(c) Upon a certification by the Attorney General that any person described in subsection (a) was acting in the scope of such person's duties or employment at the time of the incident out of which the suit arose, any such civil action or proceeding commenced in a State court shall be removed without bond at any time before trial by the Attorney General to the district court of the United States of the district and division embracing the place wherein it is pending and the proceeding deemed a tort action brought against the United States under the provisions of title 28, United States Code, and all references thereto. Should a United States district court determine on a hearing on a motion to remand held before a trial on the merits that the case so removed is one in which a remedy by suit within the meaning of subsection (a) of this section is not available against the United States, the case shall be remanded to the State court.

(d) The Attorney General may compromise or settle any claim asserted in such civil action or proceeding in the manner provided in section 2677 of title 28, United States Code, and with the same effect.

(e) For purposes of this section, the provisions of section 2680(h) of title 28, United States Code, shall not apply to any cause of action arising out of a negligent or wrongful act or omission in the performance of medical, dental, or related health care functions (including clinical studies and investigations).

(f) The Administrator or his designee may, to the extent that the Administrator or his designee deem appropriate, hold harmless or provide liability insurance for any person described in subsection (a) for damages for personal injury, including death, caused by such person's negligent or wrongful act or omission in the performance of medical, dental, or related health care functions (including clinical studies and investigations) while acting within the scope of such person's duties if such person is assigned to a foreign country or detailed for service with other than a Federal department, agency, or instrumentality or if the circumstances are such as are likely to preclude the remedies of third persons against the United States described in section 2679(b) of title 28, United States Code, for such damage or injury. 33

INSURANCE AND INDEMNIFICATION 34

Sec. 308. (a) The Administration is authorized on such terms and to the extent it may deem appropriate to provide liability insurance for any user of a space vehicle to compensate all or a portion of claims by third parties for death, bodily injury, or loss of or damage to property resulting from activities carried on in connection with the launch, operations or recovery of the space vehicle. Appropriations available to the Administration may be used to acquire such insurance, but such appropriations shall be reim bursed to the maximum extent practicable by the users under reimburse ment policies established pursuant to section 203(c) of this Act (42 USCS 2473(c)).

(b) Under such regulations in conformity with this section as the Administrator shall prescribe taking into account the availability, cost and terms of liability insurance, any agreement between the Administration and a user of a space vehicle may provide that the United States will indemnify the user against claims (including reasonable expenses of litigation or settlement) by third parties for death, bodily injury, or loss of or damage to property resulting from activities carried on in connection with the launch, operations or recovery of the space vehicle, but only to the extent that such claims are not compensated by liability insurance of the user: Provided, That such indemnification may be limited to claims resulting from other than the actual negligence or willful misconduct of the user. Indemnification of user.

(c) An agreement made under subsection (b) that provides indemnification must also provide for--

(1) notice to the United States of any claim or suit against the user for the death, bodily injury, or loss of or damage to the property; and

(2) control of or assistance in the defense by the United States, at its election, of that suit or claim.

(d) No payment may be made under subsection (b) unless the Administrator or his designee certifies that the amount is just and reasonable.

(e) Upon the approval by the Administrator, payments under subsection (b) may be made, at the Administrator's election, either from funds available for research and development not otherwise obligated or from funds appropriated for such payments.

(f) As used in this section--

(1) the term "space vehicle" means an object intended for launch, launched or assembled in outer space, including the Space Shuttle and other components of a space transportation system, together with related equipment, devices, components and parts;

(2) the term "user" includes anyone who enters into an agreement with the Administration for use of all or a portion of a space vehicle, who owns or provides property to be flown on a space vehicle, or who employs a person to be flown on a space vehicle; and

(3) the term "third party" means any person who may institute a claim against a user for death, bodily injury or loss of or damage to property.

APPROPRIATIONS 35

Sec. 309. (a) There are hereby authorized to be appropriated such sums as may be necessary to carry out this Act, except that nothing in this Act shall authorize the appropriation of any amount for (1) the acquisition or condemnation of any real property, or (2) any other item of a capital nature (such as plant or facility acquisition, construction, or expansion) which exceeds $250,000. Sums appropriated pursuant to this subsection for the construction of facilities, or for research and development activities, shall remain available until expended.

(b) Any funds appropriated for the construction of facilities may be used for emergency repairs of existing facilities when such existing facilities are made inoperative by major breakdown, accident, or other circumstances and such repairs are deemed by the Administrator to be of greater urgency than the construction of new facilities.

(c) Notwithstanding any other provision of law, the authorization of any appropriation to the Administration shall expire (unless an earlier expiration is specifically provided) at the close of the third fiscal year following the fiscal year in which the authorization was enacted, to the extent that such appropriation has not theretofore actually been made. 36

MISUSE OF AGENCY NAME AND INITIALS

Sec. 310. (a) No person (as defined by section 305) may (1) knowingly use the words 'National Aeronautics and Space Administration' or the letters 'NASA', or a combination, variation, or colorable imitation of those words or letters either alone or in combination with other words or letters, as a firm or business name in a manner reasonably calculated to convey the impression that such firm or business has some connection with, endorse ment of or authorization from, the National Aeronautics and Space Ad ministration which does not, in fact, exist; or (2) knowingly use those words or letters or any combination, variation, or colorable imitation thereof either alone or in combination with other words or letters in connection with any product or service being offered or made available to the public in a manner reasonably calculated to convey the impression that such product or service has the authorization, support, sponsorship, or endorsement of, or the development, use, or manufacture by or on behalf of the National Aeronautics and Space Administration which does not, in fact, exist.

(b) Whenever it appears to the Attorney General that any person is engaged in an act or practice which constitutes or will constitute conduct prohibited by subsection (a), the Attorney General may initiate a civil proceeding in a district court of the United States to enjoin such act or practice. 37

CONTRACTS REGARDING EXPENDABLE LAUNCH VEHICLES 38

Sec. 311. (a) The Administrator may enter into contracts for expendable launch vehicle services that are for periods in excess of the period for which funds are otherwise available for obligation, provide for the payment for contingent liability which may accrue in excess of available appropriations in the event the Government for its convenience terminates such contracts, and provide for advance payments reasonably related to launch vehicle and related equipment, fabrication, and acquisition costs, if any such contract limits the amount of the payments that the Federal Government is allowed to make under such contract to amounts provided in advance in appropriation Acts. Such contracts may be limited to sources within the United States when the Administrator determines that such limitation is in the public interest.

(b) If funds are not available to continue any such contract, the contract shall be terminated for the convenience of the Government, and the costs of such contract shall be paid from appropriations originally available for performance of the contract, from other, unobligated appropriations currently available for the procurement of launch services, or from funds appropriated for such payments.

TITLE IV - UPPER ATMOSPHERIC RESEARCH 39

PURPOSE AND POLICY

.

Sec. 401. (a) The purpose of this title is to authorize and direct the Administration to develop and carry out a comprehensive program of research, technology, and monitoring of the phenomena of the upper atmosphere so as to provide for an understanding of and to maintain the chemical and physical integrity of the Earth's upper atmosphere.

(b) The Congress declares that is the policy of the United States to undertake an immediate and appropriate research, technology, and monitoring program that will provide for understanding the physics and chemistry of the Earth's upper atmosphere.

DEFINICIONES Sec. 402. For the purpose of this title the term "upper atmosphere" means that portion of the Earth's sensible atmosphere above the troposphere.

PROGRAM AUTHORIZED

Sec. 403. (a) In order to carry out the purposes of this title the Administration in cooperation with other Federal agencies, shall initiate and carry out a program of research, technology, monitoring, and other appropriate activities directed to understand the physics and chemistry of the upper atmosphere.

(b) In carrying out the provisions of this title the Administration shall--

(1) arrange for participation by the scientific and engineering community, of both the Nation's industrial organizations and institutions of higher education, in planning and carrying out appropriate research, in developing necessary technology and in making necessary observations and measurements;

(2) provide, by way of grant, contract, scholarships or other arrangements, to the maximum extent practicable and consistent with other laws, for the widest practicable and appropriate participation of the scientific and engineering community in the program authorized by this title; and

(3) make all results of the program authorized by this title available to the appropriate regulatory agencies and provide for the widest practicable dissemination of such results.

COOPERACIÓN INTERNACIONAL

Sec. 404. In carrying out the provisions of this title, the Administra tion, subject to the direction of the President and after consultation with the Secretary of State, shall make every effort to enlist the support and cooperation of appropriate scientists and engineers of other countries and international organizations.

________________

1 Subsection (c) was added by the "National Aeronautics and Space Administration Authorization Act, 1985," Public Law 98-361, July 16, 1984, section 110(a) (98 Stat. 426) and required a relettering of the subsequent subsections.

2 The clause, "of the Earth and" was added by the "National Aeronautics and Space Administration Authorization Act, 1985," Public Law 98-361, July 16, 1984, section 110(b) (98 Stat. 426).

3 This subsection was added by the "Electric and Hybrid Vehicle Research, Development, and Demonstration Act of 1976," Public Law 94-413, September 17, 1976, section 15, (90 Stat. 1270) and was subsection (d) before the new subsection (c) was added by the "NASA Authorization Act, 1985."

4 This subsection was added by the "Department of Energy Act of 1978--Civilian Applications", Public Law 95-238, February 25, 1978, section 311 (92 Stat. 47) and was subsection (e) before the new subsection (c) required relettering.

5 This subsection was added by the "National Aeronautics and Space Administration Authorization Act, 1979," Public Law 95-401, September 30, 1978, section 7 (92 Stat. 860) and was subsection (f) before the new subsection (c) required relettering and redesignated old subsection (g) as subsection (h).

6 Subsection (C) was added by the "National Aeronautics and Space Administration Authorization Act, 1984," Public Law 98-52, July 15, 1983, section 108 (97 Stat. 285).

7 Reorganization Plan No. 1 of 1973, 38 Federal Register 9579, April 18, 1973 (87 Stat. 1089), abolished the National Aeronautics and Space Council together with its functions, effective July 1, 1973.

8 The Federal Executive Salary Act of 1964, Public Law 88-426, August 14, 1964, section 305 (12), (78 Stat. 423), repealed the language in section 202 (72 Stat. 429) fixing the compensation of the Administrator and Deputy Administrator at per annum rates of $22,500 and $21,500 respectively. In lieu thereof, the positions of Administrator and Deputy Administrator were placed in level II and level III, respectively, of the Federal Executive Salary Schedule. In addition, the Federal Executive Salary Act of 1964 placed 10 other NASA positions in designated levels of the Federal Executive Salary Schedule (78 Stat. 416, as amended, 5 USC 5311-5317). See Appendix A, sec. II, 1, at p. 26 of the October 1983 version of the "National Aeronautics and Space Act of 1958, as Amended, and Related Legislation."

9 The "Electric and Hybrid Vehicle Research, Development, and Demonstration Act of 1976," Public Law 94-413, September 17, 1976, section 15 (90 Stat. 1270) added this new subsection. Subsections b (1) and (2) were relettered by the "National Aeronautics and Space Administration Authorization Act, 1979," Public Law 95-401, September 30, 1978, section 6 (92 Stat. 860), to correct a mislettering which resulted from the enactment of Public Law 94-413.

10 The "Solar Heating and Cooling Demonstration Act of 1974," Public Law 93-409, September 3, 1974, section 4 (88 Stat. 1070), added this new subsection. See Appendix A, sec. VIII, 1 at p. 86 of the October 1983 version of the "National Aeronautics and Space Act of 1958, as Amended, and Related Legislation."

11 Section 414(a)(2) of the "Civil Service Reform Act of 1978," Public Law 95-454, October 13, 1978 (92 Stat. 1177) terminated the authority of any agency (other than pursuant to 5 USC 3104--see Appendix A, Sec. II, 3 at p. 26 of the October 1983 version of the "National Aeronautics and Space Act of 1958, as Amended, and Related Legislation") to establish scientific or professional positions outside the General Schedule. NASA has taken the position that this Act did not repeal NASA's authority.

12 40 USC 34 provides that "no contract shall be made for the rent of any building...to be used for the purposes of the Government in the District of Columbia, until an appropriation therefor shall have been made in terms by Congress..." The authority of NASA to lease buildings in the District of Columbia was added to section 203(c)(3) by Public Law 86-20, May 13, 1959 (73 Stat. 21), to remedy the peculiar situation at that time where the agency had the money but no authority, and GSA had the authority but no money, to provide the agency with its own office space.

13 Previous language authorizing pay not to exceed $100 per diem was amended to read as stated above by the "National Aeronautics and Space Administration Authorization Act, 1975," Public Law 22, 1974, section 6 (88 Stat. 243).

14 The "National Aeronautics and Space Administration Authorization Act, 1974," Public Law 93-74, July 23, 1973, section 6(87 Stat. 174) added paragraph 11. Previously, title IV, section 402 (a)(34) of the Dual Compensation Act (Public Law 88-448, August 19, 1964, 78 Stat. 495) repealed the original section 203 (b)(11), (72 Stat. 431), which had authorized NASA "to employ retired commissioned officers of the armed forces of the United States and compensate them at the rate..."

15 The "National Aeronautics and Space Administration Authorization Act, 1980," Public Law 96-48, August 8, 1979, section 6(a), (93 Stat. 348) substituted "$25,000" for "$5,000" each place it appeared.

16 This section was am

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